Sunday, November 26, 2006

"Hør på p3, ellers dreper jeg deg"

Forrige uke hørte jeg noe høyst merkverdig da jeg hørte på p3. Det hele foregikk i programmet til Mina på p3, og hun hadde den dagen besøk av drapsdømte Veronika Orderud. Det Veronika orderud presterte å komme med under sending var "lytt til p3, ellers dreper jeg deg". Med tanke på Orderuds bakgrunn, var vel det en litt drøy kommentar..

Senere ble Mina invitert som gjest på "Senkveld". Der fortalte hun at det hele hadde vært hennes ide, og at det var hun som fikk Orderud til å si dette på direkten. Hun fortalte også at det hele bare var ment som galgenhumor, men at hun nå skjønte at det hele var litt drøyt. Det slaø også siea at hun ikke hadde ventet det oppstyret utsagnet førte med seg.. Veronika selv har beklaget utsagnet gjennom sin advokat.

Personlig synes det jeg det hele var fint lite gjennomtenkt. Selvfølgelig kan det være morsomt, men også veldig støtende. Når man er programleder for et radioprogram, bør man ikke få drapsdømte gjester til å komme med "trusler" til lytterne. Samtidig skal det nevnes at media kan ta mye av æren til at dette ble så alvorlig som det ble. Diverse medier trykket utsaget på forsider, og det ble snakket om på tv. I media kom heller ikke hele utsagnet på trykk, og dermed ble sammenhengen fort litt annerledes og mer alvorlig. Alt i alt, en dum ting å si!

No comments: