Monday, November 06, 2006

Uken som gikk:)

Jeg har nå gjennomgått en særdeles hard uke. Det er mye å gjøre i mediefaget (som alle andre fag), og mye av helga gikk med til å stresse angående nyhetsanalysen som skulle leveres på mandag.. I løpet av de timene jeg gjorde analysen, lærte jeg faktisk overraskende mye. Jeg hadde for eksempel trodd at NRKs nyhetssending ville være mye mer seriøs enn den på TV2. Den hypotesen stemte nogenlunde, men til gjengjeld fikk vi omtrent bare se inneriksnyheter på NRK. Personlig mener jeg det er oppsiktsvekkende når kongens nye biografi prioriteres foran flystyrten i Sverige...

TV2 var mer globale i sin nyhetssending. Samtidig fikk vi merke at nyhetssendingen har blitt det vi kaller "infotainment" nyheter. Med dette menes at TV2 setter sammen en fin blanding av nyhter og underholdning - rett og slett for å kapre seere.

Så kom jeg på skolen og møtte Fredrik. Han fortalte meg at vi to skulle ha dagens medienyheter. Da følte jeg en trang til å gråte eller slå, men holdt meg overraskende bra i skinnet! Så da hadde jeg enda en ting å stresse med. Da satte vi oss ned og leita etter medianyheter, og det gikk fint:)

No comments: